Imago en branding

Een evenement zegt onvermijdelijk iets over de organisatie die erachter zit. Je boodschap en hoe je die overbrengt, wordt bovendien niet enkel geïnterpreteerd door je potentiële bezoekers, maar ook door hun ouders, de buren, de gemeenteraad … Sta daarom zeker stil bij het verhaal dat je met je evenement wil vertellen en hoe je communiceert.

Waar staat je evenement voor?

  • Naam en uitstraling

    Het imago van je evenement zal altijd op je organisatie afstralen. Daarom is het bijvoorbeeld onverstandig om alcohol centraal te zetten in je communicatie. Wie een Zuip-je-te-pletterfuif organiseert, schuift een doelstelling naar voren die je misschien liever niet verbonden wil zien aan jouw organisatie. Probeer dus ook op te letten voor reclame voor producten die aanzetten tot dronkenschap zoals zuipkaarten, happy hours … Ook zo lijk je alcohol zeer centraal te stellen en drankmisbruik zelfs aan te moedigen.

  • Tone of voice

    Communiceer met je doelgroep in een stijl die past bij je evenement. Wil je professionaliteit uitstralen? Communiceer dan ook op een professionele manier. Wil je vooral in de verf zetten dan iedereen zich zal amuseren op je evenement? Straal dat dan ook uit in je communicatie.

  • Symboliek

    Het logo van je evenement, de huisstijl… allemaal zorgen ze voor herkenbaarheid en verbondenheid. Denk daar dus goed over na. Welke kleuren gebruik je op de affiches? Hoe ziet de lay-out van je drukwerk eruit? Welke foto kies je als banner op je facebookpagina? Welke stories zet je op Instagram? Dragen de medewerkers op je evenement allemaal hetzelfde T-shirt?

  • Beeld Nikki Lucy